Saturday, October 30, 2010

Cinderella

" waiting for you is like waiting for rain in drought, - its useless, and disappointing"

- Cinderella Story.

Monday, October 25, 2010

cheese cake favourite

aku muak.

muak macam makan cheese cake dalam kuantiti yang banyak.

sedap memang sedap.

tapi kalau makan terlalu banyak, muak. rasa nak muntah.

kalau korang suka makan cheese cake, jangan makan selalu sangat.

tak elok. menggemokkan dan memualkan.

tapi once kita dapat rasa, sangat addicted dan kita rasa mau dan mau lagi.

especially if cheese cake tu ade blueberry.

mungkin selama ni aku makan terlalu banyak cheese cake favourite aku.

sekarang aku muak.

badan pun gemok.

tapi aku still nak makan cheese cake.

tapi mungkin bukan hari ini atau pun besok.

atau,

aku patut cari cheese cake perisa lain?

Tuesday, October 19, 2010

tiada motif

kenal thomas edison?

tak kenal takpe, sbb dia pun tak kenal aku.

he's the one who invented lampu.

if you guys tak tahu, he tried 9999 times before he succeed. great isn't it?

have you ever met anyone yang tahap kesabaran dan tak putus asa dia setinggi thomas edison sekarang?

i dont wanna talk about others, lets talk about me.

sekali kena marah, cakap nak berenti kerja.

sekali kena kutuk, nak lempang orang.

sekali orang mengadu kat bos aku conduct kelas tak best, rasa nak pijak perut si pengadu then nk benti keje.

sekali kena hon, rasa nak naik bus pegi midvelli.

sekali putus cinta rasa nak bakar kereta orang tu.





kenapa manusia give up easily?

hidup ni susah ke?

kenapa manusia cepat give up?

tercalar ke ego kalau sekali, dua kali or even 10 kali gagal pun?










kalau la thomas edison give up pada percubaan ke 99,

mesti aku bergelap sekarang.

the conversation

"do not be stupid," she said.

"i do not want to cry for the rest of my life, regret for choosing the wrong guy," she continued.

" he said he only want to take flight. he do not want to drive. malas. if she can drive from KL to JB, why cant he?"

"if the person loves you, he/she will do anything for you. girls should not be so stupid do so many things in a relationship. not yet married some more. imagine when already married? everything girl gotta do herself, mer?"


i continued listening. on and on and on.

from Sg. Besi tol til we reached Casa Rachado.












my mind doing the work. thinking, processing. thinking. processing.

I DO NOT WANT TO CRY FOR THE REST OF MY LIFE.

Friday, October 15, 2010

you were walking towards me...

in that Grey shirt and red tie that i handed to you at the parking lot,

i said.."dem.."

that was 2 days ago.

today,

i received your first sms for the day

and i said.."dem.."

then i cried.

Thursday, October 7, 2010

i set you free

I do not know how many times I tell myself to let things go.

I’ve let it go, few times. But it came back. And keep coming back. And then disappeared.

I let go. Came back again.

I am tired.

I’m damn tired.

I am bored.

I am frustrating bored.

How many times more before I can really let things go?

I need to give myself a break.









I am now set you free.

*i dont wish you to come back.

Sunday, October 3, 2010

A Happy Day for a Twenty Six Year Old

Kalau nak tanya kenapa aku seronok, banyak benda boleh buat aku senyum lebar.

Aku happy dikelilingi manusia-manusia kesayangan aku di sehari sebelum, di hari, dan selepas hari kelahiran aku.

Babes,
Thanks for the cupcakes + KFC + the surprise dan yang penting, ingatan dan usaha menjadikan hari kelahiran aku lebih bermakna di tahun ke DUA PULUH ENAM ni. Kalau perasaan aku pada ketika itu boleh di lukis, ianya secantik lukisan Mona Lisa yang manusia duk puja-puja, dan kiranya nak di samakan dengan pemandangan yang indah, ia seindah kawasan perumahan aku ni. hahaha...bukan, seindah senang kata seindah kota london lah!

Mak + Ayah+ Zarul + Yaya,
Thanks sebab berkomplot dengan kesayangan2 Wa dan buat wa nampak cam sedikit pelik siap2 pakai make up dan perfume then duduk rumah je. Thanks for the bihun dan Cinta.

Orang Kesayangan saya seorang lagi, (jika anda di benarkan baca...),
Terima kaseh untuk makan session that we had a night before my birthday, on the 12 o'clock that we spent and sesat and the rahsia kita that we have. Thanks for being here on my birthday. you are just as deary as always. Thanks for the brunch as well. Get well soon.

For those who sent wishes,
Thanks for your wish and thoughts.