di-tagged oleh sejok.
by the way,
Happy Birthday, Sejuk!Bila cerita pasal handphones, aku bukanlah
expert dan tidak selalu tukar handphones macam sesetengah orang. seingat aku, hanya sekali aku beli handphones pakai duit sendiri ( bukan! PTPTN punye duit), yang lain semua ayah yang belikan. nak
demand lelebih pun tak boleh kan? hehe... ni adalah antara handphones yang penah aku pakai dan sedang pakai.
1st handphone:
Motorola Flip (tatau model apa)

handphone pertamaku masa aku Form 4 (2000). Ayah bagi sebab ayah beli baru dan oleh kerana aku anak sulung, maka ianya diperturunkan pada aku la
since adikku masih kanak-kanak dan mak aku time itu
phobia dengan teknologi. HP ketika itu hanya digunakan untuk
inform mak/ayah dah sampai tempat
tuition, dah abis kelas, dah naik
bus, bagitau rasa nak ponteng kelas, dll. Rerakan takdak HP
time tuh, SMS pun tak reti guna lagi.
2nd handphone:
Samsung (tatau model juga)
ini HP takdak gambar.
dah
browse pun takdak. tapi aku ingat dia
color pearl white dan antena dia kecik shj dan ianya kecik shj..agak2 muat tapak tangan aku. ayah belikan baru lepas SPM (2001) sebab motorola lama itu bateri dia 'kong'. Sayangnya, 1hari lepas keluar result SPM aku kena ragut dan ianya teragut bersama peragut durjana itu (aku tunggu ko peragut di akhirat! )
3rd handphone:
Nokia 3310lepas 2nd handphone aku diragut, aku HP
less sampaila aku masuk
Pre Degree UiTM. Time
orientation (June 2002) aku sangat
depress sebab takde hp dan berjauhan kali pertama dgn
parents. lepas
few weeks dalam kesengsaraan aku dapat 3rd hp. Kaler biru. time tu 3310 ni macam hp rakyat, semua pakai hp ni. aku tak kesah...janji boleh
call calling dan SMS (time tu dah pandai SMS!)
4th handphone:
Nokia 3100
ni hp yang aku beli guna duit ptptn (2004). orang ade hp yang
colored screen, aku nak jugak! orang ade MMS, aku nak jugak! ayah taknak beli so aku ambil keputusan guna duit PTPTN beli. apa nak jadi pun jadilah..aku kata aku nak, aku nak jugak! masuk je PTPTN, aku tak tunggu lagi, takde orang teman, aku g ngan
sum1 tapi lupa siapa...handphone ni byk berjasa. banyak
crime yang aku lakukan dgn ini hp! hak hak hak...
5th handphone:
Motorola L6handphone ni pun ayah bagi. dia macam agak sanggeh sebab dia nipis. aku punya la suka. hp ni kenangan duduk rumah sewa kali pertama (2005/2006). satu lagi aku suka sebab hp ni ade camera. hp pertama aku yang berkamera. sanggeh seyhhh.. aku suka ambik gmbr, selalu pakai digi cam malu nk bergmbr, so bila pakai hp org tak perasan sgt, aite?
6th handphone:
Nokia N80i.JPG)
hp yang digunakan sekarang. sekali lagi, pemberian ayah sempena hari kelahiran aku yang ke 23. buat masa sekarang tidak berniat nk tukar hp lain sebab tiada dana yang mencukupi. plus, this is birthday presie dalam bentuk material yang paling mahal pernah ayah bagi. so, kalau pakai lain, nanti apa pulak kata ayah,kan? so pakailah selagi ianya masih boleh dipakai.
so thats ol for today...until next time....
so, sekarang saya mahu siapa buat ye?
1.
iramok2.
tya berrymore3.
pjoyima4.
nina5.
en. bulussila-sila, kalau rajin...