Wednesday, November 14, 2007

gemok - diet - bulimia

i plan to change my eating style since i just noticed that i am getting fatter and fatter each and everyday. i have no job (im looking, ok?) and i just stay at home watching TV and eat or go out with my buddies or my mom and eat. My mom olso starts to complaint that i eat too much and im getting sick hear that comments. So tomorrow i will start control my food intake.

sometimes, aku terfikir. nape wanita perempuan gadis semuanya mahukan figure yang meletop? i do. atas alasan, aku mau nmpk cantek pakai baju2 yg aku suka. aku pernah kata aku mau kurus sbb mau org suka aku sbb aku tak gemok. aku penah gemok and di caci oleh org sekelilinag yg benci akan kehadiran org2 gemok. salahkah jadi org gemok? hinakah? but aku tau ade org yg tak suka akan org2 gemok..jijik kata mereka. buruk. takde style.

aku pernah berusaha sgt gigih utk mendapat bentuk aku sekarang (dulu takla besar mana pon..tapi besar dr kwn2 aku yg laen)...aku makan sehari sekali sahaja. Berat aku dulu 60kg dgn ketinggian 5 kaki. agak katik la dan debab..aku pernah turun sampai 50kg sbb aku tak makan. tapi aku rasa sgt letih dan tidak boleh belajar. time tu aku di pre-degree part 2. i looked quite good. malangya..self-esteem aku masih d takuk lama..aku masih malu2 dan takde keyakinan diri. itu aku masa zaman jahilaih yg aterikut2 trend org yg mahu kurus.

sekarang tidak lagi. aku suke dgn ape yg aku ade...cume skrg perlu maintain or kurg kan sket lagi supaya tidak kembali seprt dulu...cuma aku sedey bila teringat adanya org2 yg membenci org2 bersaiz besar..diskriminasi..sgt tidak adil...

tu je..tada apa2 pon..cuma aku perlu tahan nafsu makan sket supaya jgn terlebeyh besar n perlu tukar sume baju2 dlm closet..hahaha

tata~

1 comment:

irArOx said...

ahhh
suda mokk..2 mmg alasan ko nk beli bju2 bru kn?katakn mok! katakn!! hahaha..yokk diet!