Friday, January 28, 2011

kembali

dinding office ada Poster Konsep 5S:

Sisih (sorting)
Susun (straightening/ setting/ stabilizing)
Sapu (sweep)
Seragam (Standardizing)
Sentiasa Amal (sustaining)

Benda- benda begini maybe tak patut hanya diamalkan di office sahaja.

patut di aplikasikan dalam kehidupan peribadi jugak.

Aku.

Aku mengaku aku broken.

berderai

masih mengutip dan cuba menyambung.

tapi sia-sia.

masih sia-sia.

terus sia-sia.

aku patut sisih kan dia.

aku patut susun kembali hidup aku yang kucar kacir dek sebab seorang manusia

aku patut sapu semua kenangan yang aku sendiri tak pasti ianya ikhlas atau kepuraan

aku patut seragamkan balik kehidupan aku align dengan kehendak dan expectation aku.

aku patut sentiasa amalkan petua orang-orang lama untuk bahagia dan membahagiakan.

aku patut.

aku memang patut.

BACK TO SQUARE ONE.

No comments: