Friday, March 7, 2008

mickey mouse club

he took my breath away~~


JC & Tony Lucca


he always will....


JC
, i muahxxx u!

Monday, March 3, 2008

bukan aku, tapi mereka

hari ini hari isnin. i love Monday..(not!)
aku tertunggu-tunggu orang bertanyakan hari aku, namun tiada. orang itu juga belom tanya lagi.
di saat aku mula berasa sedikit lega. mungkin kerana sudah terlali dengan apa yang sedang aku lakukan. owh bukan lali, masih bersisa tetidak biasaan, cuma sedikit perasaan terbiasa. pagi ku seperti biasa, aku perlu membuat presentasi "Business Ethics in Islam" bagi Certificate In Takaful Practice; course yang bakal aku conduct di Tawau bulan Mei. Ah, itu kerja biasa. aku lebih runsing membentangkan tajuk-tajuk lain yang akan aku practickan bulan April nanti. lebih technical dan mengelirukan.

aku ke launch product baru oleh MAA; IncomePRO. aku hanya pergi kerana disuruh oleh manager. terasa seperti seorg yang penting. aku tidak pernah rasa sebegitu penting. tapi aku dan rakan tidur ketika selesai pelancaran, ketika orang department itu menerangkan product tersebut kepada MAA insurance consultants. ahh..aku sudah dengar briefing itu khamis lepas...tidak perlu mendengar siaran ulangan.




ketika sedang aku berbalas email dengan seorg chachat bernama pok ngah, telipon aku berdering, "Farah, come to my office now.." kata suara di hujung talian. Alamak! Mampuh, dia nampak aku curi tulangkah? pakngah ah ni!

"please, have a sit"

"thank you"


"so, hows your work so far?"


"erm, so far so good. but there are things that need to be polished up, i guess.."

"ya ya, i'm not worry about that. its good you're doing good. your manager said you're a fast learner. i'm not worry.."


"(what the hell aku fast learner???) (sengeh sumbing)"


...dan dia merepek2 lagi yang mana aku tak kose nk amek perhatian dan melayan...

"ok?"


"okeyh...thx mr. woo.."


dan aku berlalu...

demmit! selama ini aku stress gile, dia kata aku fast learner? kalau cakap awal-awal takde la aku stress sehingga mahu menangis bangun dipagi hari!

---aku masih tunggu diherdik kerana dia seorg yang bereputasi untuk mengherdik orang sesuka hati. mungkin aku masih fresh dan nampak sangat inesen maka tidak kesampaian hati dia untuk mengherdik dan memaki hamun aku. mungkin waktuku belom tiba. aku sudah bersedia.

Thursday, February 21, 2008

owh...angin malammmmmm~~~


i never realize how much i miss these 2 weird creatures..

not until i look at this picture.




eja + farah,

thanx for being such good friends; when i'm in need
thanx for the advices & the encouragement given; whenever i was down
thanx for the joy; that we shared
thanx for guiding me to the right path; whenever i couldnt find my way
thanx for being great sisters of mine; whenever i need one
thanx for not leaving me; whenever trouble on their way towards me
thanx for being you....; when i need you~~

here are some notes for you both; -

eja,
take a very good care of your hubby
i pray for your happiness and may u both become a parents, Soon

farah,
please treat your engineering student with extremely care - and introduce them to me,k?
good luck for your Master in July ( u r almost there..on your way in achieving your dreams)
bila mauk kawen?????

an additinal notes for both of you ;

i miss you!

p/s: angin malam ini membuatkan aku merindui orang. apakah yang berlaku? manopos kah aku jika aku sering dalam kerinduan???????

Monday, February 18, 2008

apologize


Sorry…

I am sorry for my wrongdoings

I am sorry if I ever hurt you; YES, YOU...

deliberately or accidentally

I AM SO SORRY ~ ~ ~


Tuesday, February 12, 2008

kita hampir ke situ...mana?


Cuti raya cina korang pegi mana?
Aku balik kampong
Jumpa atok opah aku.
Selain tu turunkan batu nesan lama opah (mak kandung mak aku) dan naikkan batu nesan baru.


After spent 2 nites kat rumah atok kami ber3 (mak, kak yong and me) beransor (kate oghang perak) ke rumah Mak Lang kat kuala kangsor.
Seperti biasa kami bergosip sahaja sepanjang hari b4 kami bbq malam itu.

owh...

aku juga berbasikal sepanjang petang macam kanak-kanak yang baru dapat beskal baru.


Dalam pergosipan kami, adalah cerita-cerita yang menarik tentang kehidupan.


“ tula , dulu dia nak kamu. Kamu taknak. Nakkkkkk jugak kat si A tu..”


Itu dialog biasa bila merujuk hal-hal kehidupan yang berlaku dalam kehidupan salah satu makcik aku yang ada title ‘J’.


Kadang-kadang aku juga tertanya-tanya adakah keputusan yang pernah aku lakukan atau bakal lakukan itu tepat?

Aku mengaku dalam kehinaan bahawa aku telah menolak beberapa individu yang hadir dalam hidup aku.

Bukan...ulang suara BUKAN kerana perbezaan darjat (macam la aku org kaya..hak hak..), rupa, bentuk fizikal, warna kulit, perbezaan parti politik atau apa-apa sebab yang nyata. Itu hanyalah kerana ketiadaan persamaan atau kimia.

Dengan kata lain – I just can’t! dun ask me why, because I do not have the answer.

When I heard the same dialog every time we discuss the same topic in every meeting (kami mmg suka bergossip sesame kami), I got scared. Aku takut sekiranya aku telah menolak jodoh yang terbaik aku jauh-jauh hanya kerana – ‘Cannot go!’ (ayat biasa aku bila ditanyakan mengapa aku tolak individu tersebut). Aku takut 1 hari nanti sekiranya jodoh aku adalah mereka yang telah masuk ‘reject’ list aku dan aku telah tersilap pilih hanya kerana pada aku individu yang terpilih itu sangat serasi kononnya – maka aku akan pegang title ‘J’ itu.

Sangat scary.

My mom used and I think always remind me -

“don’t you ever hurt others’ feelings again. Nanti orang buat balik ke kamu”

Does it mean whenever some1 come and say that he likes me I have to accept him – tho I don’t like him the way he likes me?

If I don’t return his ‘feelings’, I’ll break his heart, rite?

Kalau ada 3 orang sekali yang suka kat aku macamana? (aku tak kata la ada, ok? Ku bilang kalauuuu…) so do I need to accept the 3 of them?

Kalau tak nanti they will patah hati…


Haaaaa…..camne?

Monday, February 4, 2008

hullahop

I hate presentation.

I won't say I don’t know why bcoz I know exactly why I hate it.

I hate standing in front of people talking things when every eyes will be on me.

I hate to show my weaknesses. Its not like I don’t want to overcome it, I just don’t like to show my weaknesses to other people.

I don’t want to be judged.

I hate it.

Its not like I haven’t done any presentation in my life. I did. Hundreds of time, during my study years.. 5 year and a half ok?

Still, I hate it. Still, I did it badly.

I tend to be very nervous. Its not like I didn’t do any preparations or rehearse before hand but I just get nervous easily.

That is why I don’t want to become a teacher. But sadly, here, my job, I am required to do the same thing –

PRESENTATION!

demmit!


Friday, February 1, 2008

sesungguhnya saat yang terindah hanya la sementara

hari ini adalah hari yang indah.

begitu juga esok dan ahad.

saya cuti.


ini adalah jadual saya sehingga hujung bulan March.

setelah 4 hari bergelar pekerja, saya boleh membuat konklusi bahawa;
1. saya agak malas
2. saya akan jadi super busy
3. saya mahu jadi surirumah sahaja

maka; saya kena cari laki yang kaya yang mampu menanggung keperluan saya yang tiada batasnya ini.

itu sahaja untuk kali ini. saya akan membuat review seterusnya selepas saya selesai presentasi saya yang pertama Isnin ini.