--- aku di tagged.
1. Apakah benda yang paling penting dalam hidup kamu?
--- segala2 yang aku punyai. termasuk keluarga, sahabat, kawan sekerja, ikan emas, etc.
2. Apakah benda terakhir yang kamu beli dengan wang sendiri?
--- donuts kat midV untuk kawan2 office.
3. Dimanakah tempat impian perkahwinan kamu?
--- rumah cukupla kot..
4. Berapa lama anda rasa hubungan kamu berkekalan?
--- dengan sape?
5. Adakah anda di lamun cinta?
--- T I D A K! Tidak! dan TIDAK.
6. Dimanakah restoran terakhir kamu makan malam?
--- Oldtown
7. Namakan buku terakhir yang kamu beli?
--- True Confession. beli kat airport. baru baca 3 muka surat. malas.
8. Apakah nama penuh kamu?
--- zakiah
9. Kamu lebih senang dengan mak atau ayah?
--- 2 2 pun sodap.
10. Namakan seseorang yang kamu ingin jumpa untuk pertama kalinya dalam hidup anda?
--- bakal jiran sebelah rumah encik bulus?
11. Christina atau Britney?
--- britney!!
12. Adakah kamu mencuci pakaian anda sendiri?
--- tidak. saya hanya letakkan di dalam bakul baju saya yang berwarna hijau muda yang match sama dinding bilik saya, kemudian agak2 sudah mahu melimpah, saya letakkan di luar berdekatan mesin basuh kepunyaan mak kesayangan saya dan beliau akan memasukkan semuanya kedalam mesin tersebut kecuali tudung dan benda2 yang tidak sepatutnya berada di dalam mesin basuh lah. dan mesin tersebut akan membasuh kesemua baju saya.
13. Tempat yang paling seronok kamu mahu pegi?
--- disneyland!
14. Pelukan atau ciuman?
--- ketenangan
15. Butirkan 5 perkara tentang orang yang tag kamu.
--- i) childhood friend
ii) putih gile
iii) gigi cantek
iv)tinggi dari aku
v) ade 2 orang abg. sorang dah kawen. sorang belom. hahaha
16. 8 perkara yang amat saya gilai
--- a) saya gila2 suka amek gambar.
b) duit. (who doesnt?)
c) shoes
d) britney spears (tho shes now wacko la kan..but i still like her...)
e) C. Ronaldo
f) saya gila banyak benda...
17. 8 perkataan yang sering di ucapkan
--- i) kejadahnye weh
ii) demmit!
iii) Astagfirullah
iv) Alhamdulillah
v) Aminnnnnnnnnnn
vi) ya meh?
vii) ibab betol! dll.
18. 8 buah buku yang paling terbaru dibaca.
--- kenapa 8 ye?
19. 8 lagu yang saya boleh dengar berulang kali.
--- i) crush - david archuleta
ii) cuba - abg faizal tahir saya
iii) terima kasih chenta - afgan
iv) fall for you - secondhand serenade
v) oppss!...i did it again dll
20. 8 perkara yang saya pelajari tahun lepas.
--- banyak.
Wednesday, November 26, 2008
Tuesday, November 25, 2008
i like to move it, move it!
1. When was the first time you meet him/her?
--- you want me to refer to whom?
2. What do you feel?
--- now? mad. numb. mad. mad. mad.
3. What do you feel right now?
--- (please refer question 2, tq)
4. If your enemy do anything that you hate, what will you do first?
--- eat ice-cream?
5. Give 5 characters that you have
--- a) QUIET : i tend to be very quite at times, especially when i do not know what to say or when im around new people.
--- b) SHARP-TONGUE: i can be very cruel and pain-in-your-ass when i really mad with somebody. so be prepared with ear cover if you dont want to feel hurt when i blurting out words that maybe makes you wanna kill yourself. owh..try me..its rarely happens, but likely mcm nak jadi selalu since i started to hate this one particular person who always make me wanna slap somebody. that somebody is this one perticular person. seriously.
---c) CARING: i am. but i show it in a different way.
---d)INCONFIDENCE: with self.
---e) SILLY: i may ask stupid questions at times, but usually aku mmg tatau jawapannye. thats why aku tanya. so people selalu ingat aku stupid. yeah..keep telling yourself that because u do not know, i may know more than u do. ayat aku selalu " tho i may look stupid, but i am not THAT stupid,k?"
6. If he broke your heart, what's your action?
--- i will broke his, 100 times.
7. What character you like towards him/her?
--- who? him? playing hard to get. thats sexy! hahaha
8. Who is the name of no.1?
--- many. what? im serious. i'm attracted to many people lately. maybe its due to my unstable hormons...
9. If your lover becomes your enemies, will you hate him/her?
--- yes. tanpa rasa ragu-ragu. kata musuh. bagaimana untuk ku tidak menghatenya?
10. The most memorable thing he/her had done for you?
--- drives me crazy.
11. The most thing that he/she have said to you?
--- sudah-sudah la makan tu.... (seriously. its not him no. 1, this is the other one.)
12. To the person that always supports you?
--- check your mailbox bcoz i've sent u my photos with my signature! u rock!
13. 5 people to tag
--- i) ngah
ii) aida rohaida
iii) faradilla
iv) kak wai
v) cik nina
--- you want me to refer to whom?
2. What do you feel?
--- now? mad. numb. mad. mad. mad.
3. What do you feel right now?
--- (please refer question 2, tq)
4. If your enemy do anything that you hate, what will you do first?
--- eat ice-cream?
5. Give 5 characters that you have
--- a) QUIET : i tend to be very quite at times, especially when i do not know what to say or when im around new people.
--- b) SHARP-TONGUE: i can be very cruel and pain-in-your-ass when i really mad with somebody. so be prepared with ear cover if you dont want to feel hurt when i blurting out words that maybe makes you wanna kill yourself. owh..try me..its rarely happens, but likely mcm nak jadi selalu since i started to hate this one particular person who always make me wanna slap somebody. that somebody is this one perticular person. seriously.
---c) CARING: i am. but i show it in a different way.
---d)INCONFIDENCE: with self.
---e) SILLY: i may ask stupid questions at times, but usually aku mmg tatau jawapannye. thats why aku tanya. so people selalu ingat aku stupid. yeah..keep telling yourself that because u do not know, i may know more than u do. ayat aku selalu " tho i may look stupid, but i am not THAT stupid,k?"
6. If he broke your heart, what's your action?
--- i will broke his, 100 times.
7. What character you like towards him/her?
--- who? him? playing hard to get. thats sexy! hahaha
8. Who is the name of no.1?
--- many. what? im serious. i'm attracted to many people lately. maybe its due to my unstable hormons...
9. If your lover becomes your enemies, will you hate him/her?
--- yes. tanpa rasa ragu-ragu. kata musuh. bagaimana untuk ku tidak menghatenya?
10. The most memorable thing he/her had done for you?
--- drives me crazy.
11. The most thing that he/she have said to you?
--- sudah-sudah la makan tu.... (seriously. its not him no. 1, this is the other one.)
12. To the person that always supports you?
--- check your mailbox bcoz i've sent u my photos with my signature! u rock!
13. 5 people to tag
--- i) ngah
ii) aida rohaida
iii) faradilla
iv) kak wai
v) cik nina
Thursday, November 20, 2008
...masih di jb
Aku masih di Johor Bharu.
Aku bosan.
Aku letih.
Kaki aku sakit.
Jiwa aku kacau
sebab bilik hotel aku tiada ASTRO.
Tidakkah mereka sedar orang-orang macam aku yang selalu travel begini berseorangan lagi yang tidak tahu mencari hiburan amat memerlukan ASTRO?
ASTRO pada aku di hotel amat diperlukan seperti aku memerlukan udara, nasi, dan air mineral.
Menambahkan lagi kesengsaraan aku apabila TV yang ade, kabur.
Aku bukan la seorang yang sangat demand. Tapi cukuplah jika TV3 atau 8TV cantik sedikit. Kalau goyang2 gitu camno mokcik nak tengok?
---
Sepanjang 2 hari aku di JB lunch aku di taja oleh consultant- consultant yang menjadi participant kelas aku. Masa di Kluang tempoh hari aku acapkali menolak ajakan mereka, dengan alasan yang diberikan, aku tidak makan lunch tanpa mereka mengetahui alasan yang sebenar adalah kerana aku baru kenal mereka dan aku tidak selesa. tapi kali ni, apa salahnya kan since dah kenal.
Hari pertama, aku naik kereta seorg konsultant yang agak boleh tahan (Mr. J) dan dia sudah berkahwin. Turut serta seorang consultant lain Mr. S dan seorang staff yang juga peserta kelas aku Mr. N.
Semasa di Kluang, Mr. J sangat sempoi. Datang ke kelas dengan hanya memakai jeans dan jersi MU yang membuatkan aku memberi perhatian lebih pada dia. Pertamanya kerana dia berpengalaman dalam bidang pelaburan dan juga kerana jersi yang dipakai serta perwatakan yang menarik serta seorang yang sangat sempoi dan gila.
Kali ni dia hadir siap berkot dan bertali leher. Mungkin kerana kelas kali ini pada hari bekerja. Segak. Bila dia ajak naik kereta dia, lagi la aku terpegun. Dia begitu muda (belum 30) sudah berupaya memandu kereta Honda baru. Baru beb! Dan bila dirisik, dia merupakan antara top consultant di JB. Anak 2 orang dan sangat comel.
Apa yang aku cuba sampaikan disini ialah :
Barang baik sememangnya laris di pasaran.
Aku bosan.
Aku letih.
Kaki aku sakit.
Jiwa aku kacau
sebab bilik hotel aku tiada ASTRO.
Tidakkah mereka sedar orang-orang macam aku yang selalu travel begini berseorangan lagi yang tidak tahu mencari hiburan amat memerlukan ASTRO?
ASTRO pada aku di hotel amat diperlukan seperti aku memerlukan udara, nasi, dan air mineral.
Menambahkan lagi kesengsaraan aku apabila TV yang ade, kabur.
Aku bukan la seorang yang sangat demand. Tapi cukuplah jika TV3 atau 8TV cantik sedikit. Kalau goyang2 gitu camno mokcik nak tengok?
---
Sepanjang 2 hari aku di JB lunch aku di taja oleh consultant- consultant yang menjadi participant kelas aku. Masa di Kluang tempoh hari aku acapkali menolak ajakan mereka, dengan alasan yang diberikan, aku tidak makan lunch tanpa mereka mengetahui alasan yang sebenar adalah kerana aku baru kenal mereka dan aku tidak selesa. tapi kali ni, apa salahnya kan since dah kenal.
Hari pertama, aku naik kereta seorg konsultant yang agak boleh tahan (Mr. J) dan dia sudah berkahwin. Turut serta seorang consultant lain Mr. S dan seorang staff yang juga peserta kelas aku Mr. N.
Semasa di Kluang, Mr. J sangat sempoi. Datang ke kelas dengan hanya memakai jeans dan jersi MU yang membuatkan aku memberi perhatian lebih pada dia. Pertamanya kerana dia berpengalaman dalam bidang pelaburan dan juga kerana jersi yang dipakai serta perwatakan yang menarik serta seorang yang sangat sempoi dan gila.
Kali ni dia hadir siap berkot dan bertali leher. Mungkin kerana kelas kali ini pada hari bekerja. Segak. Bila dia ajak naik kereta dia, lagi la aku terpegun. Dia begitu muda (belum 30) sudah berupaya memandu kereta Honda baru. Baru beb! Dan bila dirisik, dia merupakan antara top consultant di JB. Anak 2 orang dan sangat comel.
Apa yang aku cuba sampaikan disini ialah :
Barang baik sememangnya laris di pasaran.
Monday, November 17, 2008
Blogging dari mcd KLIA
Komitmen.
kenapa org seringkali takut akan komitmen?
Sdgkn hidup kta dikelilingi komitmen.
Kerja adalah komitmen.
Beli kereta pun satu komitmen.
Kehidupan seharian juga komitmen.
Tapi komitmen yg 1 ini mmg menakutkn ramai manusia. Bkn shj yg muda, tua pun sama.
Aku?
Aku tak pernah takut. Cuma sedikit gerun bila tahu tak dapat komit pada komitmen itu.
kalu kerja, boleh berhenti.
Kereta, boleh jual.
Yg 1 itu? Tak sanggup fikir.
maybe fobia.
Atau terlalu memilih.
**musim org kawen. Cousin yg 2 thn tua br kawen smlm. Seorg lg bln dpn. Yg beza setahun minggu dpn. Haih...
kenapa org seringkali takut akan komitmen?
Sdgkn hidup kta dikelilingi komitmen.
Kerja adalah komitmen.
Beli kereta pun satu komitmen.
Kehidupan seharian juga komitmen.
Tapi komitmen yg 1 ini mmg menakutkn ramai manusia. Bkn shj yg muda, tua pun sama.
Aku?
Aku tak pernah takut. Cuma sedikit gerun bila tahu tak dapat komit pada komitmen itu.
kalu kerja, boleh berhenti.
Kereta, boleh jual.
Yg 1 itu? Tak sanggup fikir.
maybe fobia.
Atau terlalu memilih.
**musim org kawen. Cousin yg 2 thn tua br kawen smlm. Seorg lg bln dpn. Yg beza setahun minggu dpn. Haih...
Friday, November 14, 2008
when your mom says "NO", there must b a reason
those who knew me would know how i will react when i like something or somebody.
i am now acting like a psychotic person.
i am now feel uneasy.
that means i really like that something.
i must be out of my mind.
i am not me.
so not me.
i need a vacation!
i am now acting like a psychotic person.
i am now feel uneasy.
that means i really like that something.
i must be out of my mind.
i am not me.
so not me.
i need a vacation!
Wednesday, November 12, 2008
sa ya. ja. tuh. ha.ti
1. When you look at yourself in the mirror in the morning, what’s the first thing you say?
>> morning, wawa! todays gonna be a great day! (sgt tipu..)
2. How much cash do you have on you?
>> RM250 in d wallet, RM 31.45 in d bank. gaji 23hb, ye kawan2?
3. What’s a word that rhymes with “TEST”?
>> MESS
4. Favorite planet?why?
>> planet hollywood. sebab ade tapak tangan siverstone stalon.
5. Who is the 4th person on your missed call list on your cell phone?
>> MAA Sofia
6. What is your main ring tone on your phone?
>> fall for you - secondhand serenade
7. What shirt are you wearing?
>> pjs
8. Do you “label” yourself?
>> ugly duckling
9. Name the brand of your shoes you’re currently wearing?
>> hush puppies
10. Bright or Dark Room?
>> dark..lebih lena tidur ku..
11. What were you doing at midnight last night?
>> tidur selepas lelah bermesejan
12. What did your last text message you received on your cell say?
>> eh hang bayar ptptpn pakai bank apa - pak wan..(bape kali hang nak tanyaaaa???)
13. What’s a saying that you say a lot?
>> kejadahnye weeeehhhhhh...
14. Who told you they loved you last?
>> mungkin boss aku..
15. Last furry thing you touched?
>> you?
16. How Many Drugs Have You Done In The Past three Days?
>> maybe 12 =P
17. How many rolls of film do you need to get developed?
>> mana pakai roll2 dah...sekarang techno ok? dg cam..
18. Favorite age you have been so far?
>> now
20. What is your current desktop picture?
>> kat opis - gmbr i dgn abg ferhad.
21. What was the last thing you said to someone?
>> "dah. wa pakai"
22. If you had to choose between a million bucks or to be able to change a major regret?
>> $$$.. what is past, is past..
23. Do you like someone?
>> hell yes!
24. The last song you listened to?
>> crush - david archuleta
Who was the last girl you talk to?
>> colleague
Who was the last guy you talked to?
>> my brother
How do you handle stress?
>> mencaci kemudian mencaci lagi pastu menyanyi sambil mencaci
Do you think best friends can be replaced?
>> nope..
Who was the last person you called?
>> mummy...
What does the oldest text message in your inbox say?
>> takdok..aku delete... (aku kompius..nape ngah ade alamat rumah aku???)
What was the last song you sang out?
>> i've been listening and sins this song for the past 5 days.. - CRUSH by David Archuleta. relate to that song..=P
Do you have any nicknames?
>> budak comel? hahaha
------ saya nk tag:
a) aida rohaida
b) nina
c) anda.
>> morning, wawa! todays gonna be a great day! (sgt tipu..)
2. How much cash do you have on you?
>> RM250 in d wallet, RM 31.45 in d bank. gaji 23hb, ye kawan2?
3. What’s a word that rhymes with “TEST”?
>> MESS
4. Favorite planet?why?
>> planet hollywood. sebab ade tapak tangan siverstone stalon.
5. Who is the 4th person on your missed call list on your cell phone?
>> MAA Sofia
6. What is your main ring tone on your phone?
>> fall for you - secondhand serenade
7. What shirt are you wearing?
>> pjs
8. Do you “label” yourself?
>> ugly duckling
9. Name the brand of your shoes you’re currently wearing?
>> hush puppies
10. Bright or Dark Room?
>> dark..lebih lena tidur ku..
11. What were you doing at midnight last night?
>> tidur selepas lelah bermesejan
12. What did your last text message you received on your cell say?
>> eh hang bayar ptptpn pakai bank apa - pak wan..(bape kali hang nak tanyaaaa???)
13. What’s a saying that you say a lot?
>> kejadahnye weeeehhhhhh...
14. Who told you they loved you last?
>> mungkin boss aku..
15. Last furry thing you touched?
>> you?
16. How Many Drugs Have You Done In The Past three Days?
>> maybe 12 =P
17. How many rolls of film do you need to get developed?
>> mana pakai roll2 dah...sekarang techno ok? dg cam..
18. Favorite age you have been so far?
>> now
20. What is your current desktop picture?
>> kat opis - gmbr i dgn abg ferhad.
21. What was the last thing you said to someone?
>> "dah. wa pakai"
22. If you had to choose between a million bucks or to be able to change a major regret?
>> $$$.. what is past, is past..
23. Do you like someone?
>> hell yes!
24. The last song you listened to?
>> crush - david archuleta
Who was the last girl you talk to?
>> colleague
Who was the last guy you talked to?
>> my brother
How do you handle stress?
>> mencaci kemudian mencaci lagi pastu menyanyi sambil mencaci
Do you think best friends can be replaced?
>> nope..
Who was the last person you called?
>> mummy...
What does the oldest text message in your inbox say?
>> takdok..aku delete... (aku kompius..nape ngah ade alamat rumah aku???)
What was the last song you sang out?
>> i've been listening and sins this song for the past 5 days.. - CRUSH by David Archuleta. relate to that song..=P
Do you have any nicknames?
>> budak comel? hahaha
------ saya nk tag:
a) aida rohaida
b) nina
c) anda.
Sunday, November 2, 2008
Subscribe to:
Posts (Atom)



