Monday, February 28, 2011
My Girls
i did.
i even asked myself whether i have mine.
i always have a few individuals with me. through my thick and thin.
we cried, we laughed, we cursed, we laughed some more and we cursed even more and more each day.
so,
which category should i classify them?
i guess i just can't.
because they are part of me.
Thursday, February 24, 2011
Duit dan Kasih Sayang
pada aku, duit memang bukanlah segala-galanya, walaupun segala-galanya atas muka bumi ini perlukan duit.
duit memang boleh beli cheesecake
duit memang boleh beli jersey harimau muda
duit boleh bayar saman
duit boleh bayar tol Putrajaya
duit boleh bayar tengok concert Maher Zain
duit boleh beli tilam Vono
duit boleh makan yang sedap-sedap
tapi duit tak boleh beli kasih sayang.
duit tak boleh beli cinta.
tabur duit, mungkin boleh dapatkan cinta. tapi cinta pura-pura.
di pergunakan sebab duit.
duit buat orang mengungkit.
duit porak perandakan rumahtangga.
duit buat orang menipu.
duit buat manusia bongkak.
duit jadikan manusia lupa daratan.
duit buat manusia muflis.
gaji aku Besok.
Monday, February 14, 2011
14th February
hari-hari aku meraikan orang-orang sekeliling aku dengan kasih sayang.
dengan cara yang berbeza, menggunakan pendekatan berbeza, bahasa berbeza, lawak yang berbeza.
hanya orang bodoh je tak tahu appreciate kasih sayang aku dan tak nampak cara aku mencurahkan kasih sayang.
bila aku kata "bodoh la kau" maknanye aku sayang la tu.
bila aku tak cakap apa-apa mendengar lawak kau atau rungutan kau, mungkin kau patut risau.
Monday, February 7, 2011
grenade
when one chose one over the rest,
one is crazy.
to be exact,
one never learnt any lesson.
Friday, January 28, 2011
kembali
Sisih (sorting)
Susun (straightening/ setting/ stabilizing)
Sapu (sweep)
Seragam (Standardizing)
Sentiasa Amal (sustaining)
Benda- benda begini maybe tak patut hanya diamalkan di office sahaja.
patut di aplikasikan dalam kehidupan peribadi jugak.
Aku.
Aku mengaku aku broken.
berderai
masih mengutip dan cuba menyambung.
tapi sia-sia.
masih sia-sia.
terus sia-sia.
aku patut sisih kan dia.
aku patut susun kembali hidup aku yang kucar kacir dek sebab seorang manusia
aku patut sapu semua kenangan yang aku sendiri tak pasti ianya ikhlas atau kepuraan
aku patut seragamkan balik kehidupan aku align dengan kehendak dan expectation aku.
aku patut sentiasa amalkan petua orang-orang lama untuk bahagia dan membahagiakan.
aku patut.
aku memang patut.
BACK TO SQUARE ONE.
Tuesday, January 25, 2011
datang dan pergi
1 jam.
lebih 10 kapal terbang dah depart.
terus mengira.
dan mengira.
Monday, January 10, 2011
decision...
Next Monday marked as my last day in my work place.
The place I have learned so many things; how to deal with public professionally. – one of it.
Who would have thought I would be me as what I am today?
A person who were so low in confidence; managed to stand in front of strangers, many of them and delivered what she needs to deliver as part of her responsibilities?
She did that. For 3 years.
She is proud of herself.
I have done lots of thinking to decide which road should I take;
to take the highway – the road that I am familiar with; but a short cut to my dream car.
or
to take the country road – the road I have yet to explore; quite a long way if I want to live in a mansion.
Decision, decision, decision…
i hope i won't regret the made decision.
Good Luck, Me.